Thursday 24 November 2011

PERGINYA SEORANG INSAN

Hari ni... pagi2 cikgu dikejutkan dengan panggilan telefon...berderau darah cikgu..mcm2 bermain dalam fikiran..mesti khabar yg kurang baik bakal cikgu terima..sangkaan cikgu tepat...dalam keadaan mamai baru bangun tidur...khabar yang disampaikan sungguh mengejutkan..." aton dah tahu ke...belum...Aton..guru besar, HJ. MOHD NOOR telah tiada...betul ke..betul ton...tolong bagitau kawan2 yang lain ye...tulah khabar yang cikgu terima daripada cikgu abdullah ..penolong kanan koku sekolah cikgu...termangu cikgu selepas mendengar ungkapan tadi..ye ke tak ni...betul ke berita yang cikgu terima ni...tapi itulah kenyataan yg terpaksa cikgu terima..allah lebih menyayangi beliau berbanding kita semua...perginya takkan kembali lagi...Perginya HJ MOHAMMAD NOOR B SANUSI kepada maha pencipta...di pagi hari Jumaat bersamaan 25November 2011 pada pukul 4.10 pagi...di kala berusia 56 tahun..perginya pada hari yg penuh barakah...ALFATIHAH...Semoga roh beliau ditempatkan dalaman kalangan orang yang beriman...AMINN..

Arwah Hj Mohd Noor Sanusi...inilah guru besar paling baik cikgu jumpa...boleh jadi kawan..abang..bapa..semua la...

masih lagi terngiang2 di telinga cikgu gelak tawanya..tegurannya...nasihatnya...ungkapan yg disering diucapkan oleh beliau..sampai menjadi ikutan cikgu dan kawan2 kat sekolah..BELASAH KAU KANG...
Tapi itu semua tinggal kenangan..yg akan cikgu kenang sampai bila2...sebab cikgu dah lama kenal insan bernama HJ. MOHD NOOR ni..lebih kurang 11 tahun..semenjak cikgu mula berpindah ke daerah sepang lagi..beliaulah yg banyak memberi nasihat sepanjang cikgu memegang jawatan guru tahun 6...ko boleh tun..aku ada nanti boleh tunjuk ngan ko...itulah ungkapan yang diucapkan semasa cikgu mula2 masuk sekolah batu laut dan terus mengajar tahun 6..
Beliau seorang insan yg banyak memberikan kegembiraan pada warga sekolah cikgu..dialah bapa...abang..sahabat..teman ketawa..kalau berjalan teman medang..pemberi nasihat yg setia..rasanya tidak ada pengganti semulia insan bernama HJ. MOHD NOOR B SANUSI....ALFATIHAH..

Seorang insan yang banyak berjasa dalam pendidikan terutamanya dalam bahasa Melayu...sifu cikgu juga..

p/s..sepatutnya arwah bersama2 rakan2 guru sktpsp termasuk cikgu mengikuti rombongan ke Vietnam pada 5 hingga 9 disember ini..tapi tuhan itu maha mengetahui dan berkuasa...

0 ulasan:

THANKS FOR STOPPING BY ...